dissabte, de febrer 02, 2013

Adéu al DIARI



Publicat a El pilar del 3 de vuit


Sempre que perds quelcom proper, et desintegres com les molles de pa sobre la taula. Et disperses i vas minvant. A la nostra comarca ha desaparegut el Diari del Baix Penedès.

Una publicació popular entre nosaltres. Un símbol modest que cada divendres molts veïns trobaran a faltar. Jo he perdut unes fulles de paper que cada setmana , barrejades amb el 3 de vuit, em feien companyia. No llegeixo premsa general, la traeixo amb Internet, el gran monstre menjapaper. He estat sempre un addicte de la premsa de més a prop de casa.

La metàstasi de la crisi, ha arribat a tots els racons del nostre rebost. El diari del Baix Penedès té, entre les seves pàgines, que s’aniran esgrogueint, col·laboracions meves, potser les més polèmiques que mai he escrit.  Les “ Cròniques d’anar per casa”, el meu idil·li amb el Tothosap, ja són història. Una engruna de mi se’n va  amb una mestralada, com un dia se n’aniran les meves cendres. Les noves tecnologies van minant els reductes de la informació de paper. Anirem perdent aquella agradable pudor d’estampa. Ara els nostres entrepans ja s’emboliquen amb Albal. Amb el Diari del Baix Penedès se’n va quelcom del microcosmos baixpenedesenc. Sigui aquest modest pilar un sincer comiat i un homenatge.