dissabte, de desembre 03, 2011

Calafell is not Catalonia


Delirium post mortem


 Chacón no ploris, Calafell està amb tu. T'esperem les properes vacances, ara que t'han donat permís.


Per allò de posar cullerada em permetreu guixar aquest pilar amb el meu anàlisi post electoral. No diré res que no se sàpiga. Era la crònica d’un obituari anunciat. Mai com enguany les enquestes l’han clavat tant fins al nus. Només  vull aportar una reflexió molt elemental però que té la seva peculiaritat. El diari El Punt AVUI, va publicar, al meu entendre, la portada de l’any, cosa que va exaltar, si cap més, als inquisidors de les cavernes espanyoles:  CATALUNYA  IS NOT SPAIN. Bona!! Amb un mapa de l’“Estado” on la blavor del PP que campa per ot el territori, es veu violentament empastifada per  la blavor més elèctrica del triangle de Catalunya, controlada per CIU. Una altra taca verda, ens recorda Euskadi. Vaig volar damunt del mapa emulant el Google Earth, vaig fer zoom damunt de Catalunya i, us creureu que vaig quedar "flipant" (com diu el meu net) en veure que hi ha  4 de les 41 comarques, quatre, amb el seu vermell intens, on ha guanyat el PSC-PSOE?   I, que  El Baix Penedès n’és una d’elles? Segueixo el zoom  i llegeixo els resultats de Calafell: Un nou atzucac (ai el meu cor!):  CIU, per un vot, ha quedat al darrera del PP com a tercera força política. Se’m va engegar la màquina de xips i, instantàniament, se’m va ocórrer parodiar la portada del Punt Avui: “EL BAIX PENEDÈS IS NOT CATALONIA”. El meu lloro eclèctic em salta a l’espatlla i em diu a l’orella : “Ep! ni Catalonia ni Spain”.  És veritat, som un dels darrers reductes del PSC. Havíeu fet aquesta lectura? Penso que la veritat absoluta és el puzle complert de moltes veritats relatives. I com diuen els catòlics creients “Els designis de la Providència són inescrutables” A veure ara què ens diran els sociòlegs de torn d’aquest fenomen de la nostra comarca. Potser ens aconsellaran fundar la República del Baix Penedès . Ja no vindrà d’una administració més. 

(Pilar del 3 de vuit,, desembre del 2011)