dilluns, d’agost 02, 2010

Un parell d'estirabots

 Estirabot
m Dita, acudit, etc., incongruent, que no ve al cas. Surt amb cada estirabot! (GEC)


 Hi ha molta gent gent que et surt, sovint, amb estirabots.
Tenim nombroses variants populars per il.lustrar l'estirabot.
Solem dir:   "Aquest m'ha sortit amb un ciri trencat". "Què té a veure la gimnàstica amb la magnèsia".  "Tu te'n vas del carall al rosari"."Glorificat tocam el colze..." etc.
Afegiu-hi els que vulgueu.
Avui us en presentaré un parell que m'han sobtat, per això, perquè m'han semblat estirabots. Diari del Baix Penedès de divendres passat. En la secció de col.laboracions el Sr. alcalde de Calafell escriu un article molt ponderat i per a mi molt adient, fent el panegíric del Joan Colet, recentment traspassat. L'autor exposa les vivències compartides, les virtuts i els mereixements del difunt. Res a dir sobre el 95'5 % de l'escrit. Penso que el Sr. alcalde ha complert amb escreix. però tot d'un plegat en el darrer paràgraf apareix allò que per a mi és un estirabot. Sense ni com va ni com costa el Sr. Jordi es despenja (més o menys) "Ah! L'altre dia vaig anar a l'estrena de la darrera obra de teatre de  La K-mama.I com sempre,  sensacional. Aquest Mèlich... Fins sempre, Joan."
No m'estendré gaire amb el comentari. Només per al.lusions. Vosaltres mateixos. Encara m'estic preguntant què hi fa la K-mama i un servidor en la glosa d'un difunt? No serà pas una premonició? El Sr. Sánchez es dirigia a l'esperit del Joan Colet o als lectors del Diari?  No va ser pas una trapelleria de l'ordinador i la frase va saltar d'un altre article? No ho crec ; jo no mereixo un artticle del Sr. Alcalde. Gràcies de totes maneres, de par meva i de La K-mama.


L'altre estirabot, no menys còmic és el que podeu veure en la foto.
Ara resulta que el defensors de la Confraria donen vacances a l'alcalde perquè ( no per que) reflexioni i diuen que es prepari pel següent atac, un cop passat el descans merescut de l'estiu. Ara els de Calafell, com sempre molt originals, han inventat les vacances de les manis. "Protestem  i estem cansats; parem un més la manifestació i hi tornarem amb més embranzida". Perquè, el que penso és que són ells /elles els qui volen fer vacances, que ben merescudes les tenen.
Ja et dic jo. 
Aquest cartell m'ha recordat una escena d'una pel·lícula  d'Abbott i Costello, dos grans còmics americans dels anys 50. Els persegueix la policia per les escales d'una torre molt alta. En sec, paren els perseguit, fan parar els perseguidors...recuperen l'alè tots plegats i segueixen la persecució. Si no heu entès prou bé el símil potser també us semblarà un estirabot

1 comentari:

Què t'anava a dir ha dit...

sempre al punt i amb gust. ets un artsita.