dimarts, de febrer 13, 2007

Poesia

Eros hi era



Imatge del pintor T. Almirall per al poema que podeu llegir aquí sota

Eclipsi en Capricorn

Tocat d’Ella la contemplo,
hòstia celeste
encimbellada,
damunt l’espill immens.

Capricorn
Furtiu penetro per la lletosa llum
que enllustra salivosa el meu cos
al frec d’inflamades vísceres.
Succió astral,
espiral famolenca , em marca
un ritme rar, un timbre
de punxó esmolat.
Lubricant so il·lícit que percut
incís ferint el tel alterat,
agut continu.

Capricorn
Suc de Seléne
En la platja blava
l’últim raig. I el NO.
Blues de blanc,
vull arrelar en la sal
que em porta l’ona,
ofrena humil
als meus peus
que malden sorra endins.

Capricorn
Sal, platja, ona....
I es fa el silenci
que m’eixorda amb el seu so.
Ella aboca damunt meu
la seva llet de llum
mentre mor...
Jo, blanc de blues,
la ploro...
Ja no hi és.
La platja envernissada de cristalls
que ara s’han fos,
m’engolí els peus.

Capricorn
grimpa exaltat:
“Seléne no hi és”
Hi ha la platja, oberta,
salobre vagina...
I el blues lletós, somnàmbul, sona
per apaivagar el meu plor
fosc de tant blanc.


2 comentaris:

Anònim ha dit...

El blues lletós

Espero que t'agradi 'el combinat'. Jo adoro Etta James.

-un petó-

Anònim ha dit...

Un petó monalitza.
Se m'acut la pregunta:Com és que en la vida real ens fem un petó en el moment de la trobada i al comiat i, en canvi, en els escrits només ens petonegem a l'hora de plegar?

Moneta acabo d'emocionar-me amb "At last" d'Etta James. M'has tocat el punt feble el G del meu esperit: el jazz.

Vaig escriure el poema escoltant blues i crec que s'hauria de llegir amb aquesta música de fons.
Crec en la poesia total,la de tots els sentits: el so dels mots, la visió del poema, i l'ambient de fons...
Llegir un poema és un acte eròtic sens dubte.
Picasso ja ho deia.
Seguiré "penjat" aquí, engrunes del meu modest fer literari.
Mentre hi hagi qui, com tu, ho sàpiga assaborir.
Salut!!
Mèlich
Ah sí, un altre petó.