dimarts, de setembre 01, 2009

Art al carrer.

Bellesa efímera

Avui he anat a passejar amb l'Otto, el meu net. Com que té passió pel trens, ens hem acostat a l’estació. La meva filla Anna, que ens acompanyava, ha quedat al·lucinada en veure els grafittis d’aquest any en el mur de contenció del passeig Mn. Jaume Soler. Cada any als voltants de la festa major, els artistes de l’esprai deixen les seves obres d’art que només gaudiran d’un any de vida. A mi em tenen el cor robat. Fa un parell d’anys em van seduir uns ulls femenins, aquest any hi ha un treball que sobresurt pel damunt de tots. Es tracta d’una al·legoria al "Crit" de Munch i un homenatge a l’expressionisme alemany, més dur.

M’hi he volgut retratar amb el meu net per conservar aquesta magnífica obra perquè no mori del tot.

Hem fet una selecció de fotografies dels murals que ens han semblat més destacats:

Aquest és un detall on es pot veure d'aprop la perfecció del dibuixant . En la pupil.la d'aquest persontge gòtic, entre agressiu i melanconiós, hi podem veure una H que no sabem què vol dir...



Una imatge d'autorretrat del grafiter

Una mena de Buda andròmina, de textures molt expressives.
I, finalment una imatge onnírica. Bombolles de sabó psicodèl.liques amb signes i icones de la nostra societat actual.


Tampoc hi podia faltar la referència a l'ordinador, el cervell de la nova comunicació.

3 comentaris:

Què t'anava a dir ha dit...

Molt interessant.

Judit ha dit...

A mi també em fascina l´art de carrer! I sé que no et semblarà cívic, però m´encanten les pintades (algunes d´elles, clar) és una forma de protesta. Què tindran els murs que han fascinat als humans des del principi?
Ptonets avi presumit!!!

el Mèlich ha dit...

hola Judit,
No sabia que tenies un bloc tant meravellós.
Gràcies per la teva visita.
Ara lincaré la teva pàgina en els meus blocs de capçalera.
també entro sovint a "La garrofa de Mont-roig" els coneixes?
Una abraçada i molts petons a les nenes.
J. Mèlich