diumenge, de març 09, 2014

Pilar del 3 de vuit Gener 2014



La Imputada dels clavells
Amb xulona,  mantellina blanca i clavells vermells, com qualsevol nena vendrellenca, la Infanta  Cristina Federica Victoria Antonia de la Santísima Trinidad de Borbón y Grecia passeja, candorosament,  la seva innocència, pels carrers de la vila. És la festa del Pa beneït d’un  dels anys 70, i va del bracet d’un hereter dels Urquijo.  El meu amic , i amic de tanta gent, Joan Méndez, m’ensenya  la imatge, que treu d’una cartera  espellofada com un niu de garses. El Méndez té un arxiu fotogràfic  que és un cau de sorpreses.  La fotografia, que ara tinc al quiròfan del  photoshop , ens mostra una nena d’uns deu anys, candorosa i somrient, amb la coca al braç. M’ha sorprès gratament contemplar l’instantània, precisament avui, en plena  disbauxa periodística on un dels arguments de primera plana és la Imputació de la filla del rei. M’ha vingut al cap l’exercici d’esbrinar el moment en que aquesta nena va perdre aquella  innocència que passejava pels carrers del Vendrell.  Segur que li va fer perdre el tal Urdangarin que va canviar el handbol per ella i pel “pelotazo” que tots coneixem. Ara les coses han canviat: Per demostrar aquella innocència perduda, la Infanta canviarà el recorregut de la processó del Vendrell pel, tant comentat, passadís del palau de justícia mallorquí. Diuen que potser no, que entrarà als jutjats per la `porta del darrera i sense clavell, que aquesta rua no la farà perquè la coca que ara porta no és de forner  que,  presumptament, és un “pastís” de imputada, fet amb farina d’euro.